Krok trzeci: Nie pytaj która wersja jest łatwiejsza tylko którą potrzebuję by osiągnąć mój cel!

IELTS to tak naprawdę rozbudowany test poziomujący i robi to, na co jego nazwa wskazuje czyli pokazuje poziom angielskiego. Tak więc – zrobiony jest tak – żeby pokazać jaki jest poziom zdającego – niezależnie od jego życiowych planów czy innych cech osobowych np.: brak lub nadmiar ambicji. Tak więc, niezależnie od tego czy zdecydujemy się na wersję General (np.: bo znalazłem uniwerek, który akceptuje taką wersję a mi się nie chce uczyć) lub wersję Academic (n.p. bo zamierzam czarować pasażerów mojej taksówki w Sydney moją szeroką wiedzą w zakresie historii sztuki) to wynik testu wykaże TYLKO poziom naszego angielskiego. Tak więc jeśli jest on na poziomie B2 lub na poziomie dobrze zdanego egzaminu FCE (First) to najprawdopodobniej dostaniemy Band 6 w IELTS . Jeśli jesteśmy na poziomie C1 czyli CAE (Advanced), który to egzamin zdaliśmy na piątkę to prawdopodobnie dostaniemy Band 7,5. Jeśli zapłacimy za egzamin, dopełnimy rejestracji ale nie pojawimy się na egzaminie to dostaniemy Band 0. Ten ostatni przykład dobitnie pokazuje, że IELTS to przede wszystkim test poziomujący i pytanie która wersja testu jest łatwiejsza nie ma sensu. Prawidłowe pytanie brzmi: która wersja pozwoli mi spełnić moje życiowe plany?
Jeśli chcecie porównać wyniki innych egzaminów do wyników IELTS to tutaj znajdziecie informacje o skali porównawczej.

Comments

Popular Posts